Monday, December 31, 2012

Oppsummering av strikkeåret 2012

2012 ble et temmelig produktivt strikkeår. Godt over 25 kilometer garn ble strikket opp i 2012 (jeg mistet etterhvert tellingen), men garnlageret mitt er likevel større nå enn det var for tolv måneder siden. Kremt. Etparogåtti prosjekter ble ferdige i løpet av året, deriblant 8 gensre, 3 jakker, 3 kjoler, 5 vester, 8 sjal, 23 luer og 15 par votter. En liten bunke prematurluer, ellers er plaggene i størrelse 3-4 år og oppover.

Datteren ble, ikke særlig overraskende, den store vinneren i år som i fjor, med tilsammen tjueseks plagg (og i tillegg litt småtterier til bamsen og dukkene). Noen av plaggene toogethalvtåringen har fått i løpet av året kan du se her:

utvalg av barnestrikk 2012

Ved fjorårets oppsummering erklærte jeg at 2012 skulle bli et skikkelig egostrikkeår, og jeg strikket i hvertfall mer til meg selv enn noen gang før. Framskritt, altså. En trend jeg tenker å fortsette i 2013! Jeg fikk blant annet to Still Light-tunikaer (i tillegg strikket jeg en som ble gitt vekk – så 2012 ble det store Still Light-året, tydeligvis), fire sjal, en genser og en jakke. Her er et utvalg:

utvalg av egostrikk 2012

I løpet av 2012 skrev jeg 78 blogginnlegg, og opplevde at besøkstallene skjøt i været. Bloggstatistikken viser at antall besøkende per måned er omtrent doblet fra desember i fjor til desember i år, så det er tydelig at mange nye har funnet veien inn hit – veldig artig, hjertelig velkommen skal dere være! Uten lesere, ingen blogg.

Blogginnlegget som har vært klart mest lest i år, er innlegget om datterens nisselue (med oppskrift) – det topper allerede statistikken over mest populære innlegg her på bloggen noensinne, bare noen uker etter at jeg publiserte det. Bortsett fra gibort-innleggene så var det Hjertevenngenseren til datteren, og de gule Grove-vottene mine som samlet flest kommentarer fra dere. Plagget jeg er mest fornøyd med fra året som har gått, tror jeg må være nevnte hjertevenngenser – jeg syns den er så fin (og toåringen er enig!), så denne genseren har blitt (og blir) utrolig mye brukt. Av egostrikkeplaggene ble jeg superfornøyd med den petrolfargede Still Light’en min, fargen er så flott og tunikaen er tynn og lett og fin. Og hvilket plagg jeg ble minst fornøyd med? Det må vel kanskje være denne jakken til datteren – man tar med seg lærdommen at det muligens kan være fornuftig å strikke prøvelapp iblant.

I sommer laget jeg facebookside til bloggen, og to vrange har i skrivende stund 170 følgere på facebook – veldig kjekt at dere vil følge med på hva som skjer her på bloggen! Tusen takk – og godt nyttår – til alle dere som leser, følger med her eller der og legger igjen så mange koselige, nyttige og fine kommentarer! Vi snakkes i 2013.

utvalg littavhvert-strikk 2012

33 comments:

  1. Du har strikket så utrolig mange fine ting i år, og jeg glæder mig til at følge dig næste år, og se hvilke fine ting du finder på. Rigtig godt nytår fra en meget trofast læser :-)

    ReplyDelete
  2. wow her var det mye flott. Ha en flott nyttårsaften

    ReplyDelete
  3. Imponerende produksjon! Og så mye fint som du har laga! Jeg har fulgt deg med glede, og så har jeg strikka nisselua di til barnebarnet. Skal linke til deg når jeg blogger den.
    Ønsker deg et kjempefint år i 2013!

    Klem fra Ingunn

    ReplyDelete
  4. Herlighet så mye lekkert du har strikket i 2012! Gøy å se det samlet sånn.
    Takk for følget i 2012, jeg gleder meg til å følge deg i 2013.

    ReplyDelete
  5. Imponerende! Og så gøy å se hele året under ett! Du slår meg med en kilometer :)

    ReplyDelete
  6. For en produksjon! Utrolig mye fint du har strikket frem i året som gikk og gleder meg til å se hva du strikker i det neste :)

    ReplyDelete
  7. Jeg har fulgt dig i et stykke tid nu, og nyder at læse om de fine ting du laver, selv om jeg ikke før har lagt en kommentar.
    Rigtig Godt Nytår!

    ReplyDelete
  8. Takk for at du deler bilder av disse vakre ting du har laget - det gir inspirasjon : ) Jeg er imponert over den flotte gjennomførelsen og de lekre detaljene i dine arbeid. Gleder meg til å følge deg viderei 2013 : )

    ReplyDelete
  9. Elsker strikkekavalkader, og du har jo virkelig produsert mye i år! Barna blir som regel vinnere selv om man erklærer egostrikkeår :) Har prøvd det der. Lykke til i det nye året!

    ReplyDelete
  10. Kjempeproduksjon, gleder meg til opptellingen min senere i dag... Masse fint her hos deg!

    ReplyDelete
  11. Takk for en fin og inspirerende blogg, som til og med fikk meg til å strikke etter mange års dvaletilstand for strikkepinnene mine. Jeg nyter sidene, bildene og tekstene dine som rett og slett får humøret til å øke noen hakk hver gang:-) Det har blitt 5 luer og en hals hittil, og jeg ser at det hjelper å øve litt:-) Veldig fint at du beskriver dine erfarin ger med garn og pinner. Jeg har også fått positive tilbakemeldinger fra erfarne strikkere jeg har ledet inn på bloggen her:-) Nå gleder vi oss bare til 2013 !
    Jofrid

    ReplyDelete
  12. Så mye fint!
    Gleder meg til å følge deg videre.
    Ønsker deg et godt nytt år:)

    ReplyDelete
  13. WOW så mye lekkert du har hatt på pinnene i år. Gleder meg til å følge med videre.

    Godt nytt år!

    ReplyDelete
  14. Så masse flott du har laget i løpet av året! Gleder meg til å følge deg i 2013 også.
    Godt nytt år!

    ReplyDelete
  15. Så mye flott du har laget i løpet av 2012. Gleder meg til å følge videre med deg i 2013. Med ønske om et godt og kreativt nytt år. :)

    ReplyDelete
  16. Godt nytt år! Jeg har SÅ glede av din blogg! Årets favoritt hos meg. Jeg rekker ikke så mye for tiden, men man kan jammen strikkekoseseg litt hos andre, kjøpe enda mer garn og planlegge prosjekter som ikke påbegynt. Nå forsøker jeg (igjen) å tømme ufokurven. Ellers er det en plan å strikke en hjertetunika til storesøster, du har strikket en som er så fin, tenke strikke med 22/10 og håpe på det beste. hei og hå, nå venter jobben!

    ReplyDelete
  17. Takker for en flott blogg og ønsker det et fint nytt strikke år!

    ReplyDelete
  18. Du har laget utrolig mye fint i år. Jeg gleder meg til å se hva du strikker i 2013.

    ReplyDelete
  19. Her var det utrolig mye flott:)

    ReplyDelete
  20. Utrolig mye fint du har strikket iløpet av året!
    Ønsker deg et flott nytt strikkeår :)

    ReplyDelete
  21. Wow her var det utrolig mye lekkert. Skal helt klart begynne å følge denne bloggen mer i det nye året. For et fantastisk hobbyår du har hatt i året som nå er over. Ønsker deg et riktig godt nytt år og takk for mye strikkeinspirasjon.

    ReplyDelete
  22. Så mye lekkert du har strikket :-)

    ReplyDelete
  23. Utrolig mye lekker du har laget i løpet av året! Langt mer prouktivt enn mitt! Herlig inspirerende! Gleder meg til å se hva du lager i 2013!

    ReplyDelete
  24. Så mye fint du har strikket og veldig mange prosjekter.

    ReplyDelete
  25. Så mye flott!! Du inspirerer stadig!!

    Godt nyttår, gleder meg til å se hva du produserer i 2013.

    ReplyDelete
  26. Utrolig imponerende produksjon med over åtti plagg! Masse flott og jeg må si datteren din er heldig og antageligvis varm. ;)Gleder meg til å følge bloggen din og bli inspirert i 2013 også. Godt nytt år! :)

    ReplyDelete
  27. Du har laget så mye fint! Jeg gleder meg alltid til å gå inn på bloggen din og se hva som dukker opp - mye herlig inspirasjon! Har trykket "liker" på facebook-siden også, så da går jeg ikke glipp av noe:-) Riktig godt nytt år!

    ReplyDelete
  28. Jeg fant bloggen din rett før jul, og har storkost meg med å lese og se bilder av alle de utrolig fine tingene du strikker!
    Blir jo veldig inspirert også - får nesten dårlig samvittighet hvis jeg IKKE strikker... Takk, og godt nyttår!

    ReplyDelete
  29. Sååå mye lekkert! Det bobler i strikkehjertet av å se så mye flotte strikkating, du inspirerer! ♥

    Godt nyttår og god helg!
    Klem

    ReplyDelete
  30. Jeg sier bare wow. WOW! Imponerende produksjon i 2012!
    Ønsker deg et supert og kreativt nytt år!

    ReplyDelete
  31. ♥♡ Jeg digger hver eneste ting!